Óvodánk nevelési programja a művészeti nevelést prioritásként fogalmazta meg.
Nevelőmunkánk fő célkitűzése a művészet eszközeinek segítségével történő sokoldalú személyiségfejlesztés.
Így nem véletlenül azonosulok a szerzők ajánlásával, miszerint "rajtunk, felnőtteken múlik"

A fürge gyíkocska a művészetre nevelés alapjait közvetítő első kiadványa tökéletesen betölti szerepét.
Egy igényes, esztétikus, kedves foglalkoztató-mesekönyv, amely kiválóan alkalmas családi és óvodai felhasználásra egyaránt.
Komoly erőssége, hogy nem kész figurákkal, képekkel találkozik a gyermek a könyv nézegetése közben, hanem megindítja a fantáziáját, a képek segítségével továbbgondolja a történetet, illetve játékra ösztönzi.
Egy-egy megoldás ötletet ad a 3-4 éveseknek éppúgy, mint az iskolába lépés előtt álló "nagyoknak" a rajzolás-festés-mintázás tevékenységéhez, a meseszövéshez.
A gyermekek kreativitásának remek teret ad. A foltos oldalak ezen túlmutatva a beszélgetést is önkéntelen indítják el. De az állóképek fejezet, vagy a képzeletvilág sem kevésbé motiválja a fantázia szabad szárnyalását.
A mozgó játék segítségével a szokásos tevékenységen túl gyakorolják a hangulatok kifejezését. Jó eszköznek látszik a testbeszéd eszközeivel való ismerkedésre, játékos gyakorlására.
Különösen tetszik a mese-szövő fejezet. Rendkívül informatív a kép, biztos vagyok benne, hogy végtelen beszélgetést indít el, de e mellett jó eszköze lehet az esetleges félelmek oldásának is.
S persze a szeretet szárnyán repülő Bebbó egy kedves, meleg befejezés (Bebbó és a kismadár c. mese -szerk)

A Bebbó és a színek c. könyvben barangolva tanulják az alapszíneket, az árnyalatokat, a színek keveredését. Játékos gyakorlásra buzdít a rokon és ellentétes színek világában is.
A távcső remek ötlet! Nem pénz kérdés, bárki számára elérhető csodaszer, amely alkalmas a rész egész megláttatására, ezen túl az apró részletekre irányítja a figyelmet.

Egy rövid próbálkozás erejéig szondáztuk a gyerekek véleményét.
- Figyelemfelkeltő, fenntartja a gyermekek érdeklődését
- Minden korosztály talál magának feladatot, vagy beszélgetési témát
- Jók a mesék, érthetőek, tömörek
- Egy-egy fejezethez, témához lehetne versecske
- Jó ötlet a kivágható melléklet mindkét kiadványban
- Érdekes, hogy a nevek nehezen rögzültek

Jó lenne, ha nemcsak az óvodában találkozhatnának Bebbóval a gyerekek.
Otthon a szülőkkel, testvérekkel való örömteli együttlét forrása is lehet.
Végre aktív ismeretszerzés, gyakorlás és persze sok-sok beszélgetés, mesélés! Ebből van a mai gyermeknek a legkevesebb.

Gratulálok a kiadvány minden közreműködőjének! Egy hasznos, esztétikus kiadvány, várjuk a folytatást.

Maruzs Jánosné
óvodavezető

 

A gyerekeknek tetszett a kis foglalkoztatós mesekönyv. A "mit álmodtál"-nál ők is szívesen elmesélték, mit álmodtak.
A foltos oldalak az "ahá!" élmény segítői
A három pillangó c. mesét szívesen bábozzák a gyerekek. Együtt készítettük el a síkbábokat. Már ez is élmény.

Dob óvoda óvónői

 

Nem szerencsés a könyvet a félelemre építve, a szomorúságot hangsúlyozva indítani. Kellemetlen kifejezéseket találhatunk a szövegben. Pl. "szétrágnak a hangyák"
A színmanó kifejezés teljesen felesleges, édeskés, ez nem hozza közelebb a gyereket a feladathoz, e nélkül is képesek cselekedni, a színekkel bánni.
Nagyon jó törekvés a szomorú és vidám színek témaköre.

közoktatási szakértő

 

Nincsenek szomorú és vidám színek! (Mitől szomorú a lila?)
Ellentétes szín nincs! A komplementer színek tárgyalása, tanulása idősebb korosztályt érint

ELTE TÓFK - Gyakorló Óvoda

 

Sajnos nagyon felhígult az óvodáskorú gyermekeknek szánt foglalkoztató füzetek tartalma és kivitele. A Bebbó igényesen elkészített foglalkoztató. Tetszik, hogy az illusztrációk között vannak természeti fényképek, amelyek a gyeremekek valós ismeretét bővítik.

17. ker óvónő

 

A kedves színmanók sokat segítenek a színek tanulásánál, gyakorlásánál.

Akácfa óvoda óvónője

 

A képek esztétikussága vitatható.
közoktatási szakértő

 

A színek témában különösen jónak tartom, hogy a grafikák mellett gyönyörű fotókon is tanulmányozhatják, kiválaszthatják a gyerekek a megismert színeket.
Jó kiegészítők a színezők, a vidám-szomorú színek hangulatilag közel állnak a gyerekekhez.
Tapasztalatom szerint leginkább az egyéni fejlesztésben hasznos és lehetőséget nyújt a differenciálásra is.
7. ker. óvoda óvónője

 

A cél nemes, de eleve nehézséget okoz, hogy nincs behatárolva a "kinek szól?" kérdésköre. Más típusú témák és feldolgozási módok szükségesek pedagógusoknak, és mások a gyermekekkel spontánul foglalkozó szülőknek.
Ezzel egyidejűleg a korosztály - a könyv által meghatározott - spektruma is képlékeny. Óvodásoknak és kisiskolásoknak írták, noha más szinten van a 3-7 éves gyermek információs bázisa és feldolgozási képessége, mint a 7-10 éves gyermeké.

Az egyes feladatok megfogalmazása, bizonyos szereplők elnevezése azon a tévhiten alapszik, hogy a kisgyermekekhez az áll közel, ami édeskés, gyermekded. Sokszor gügyögés érezhető a hangvételből, ami mindkét meghatározott korosztály számára felesleges.
A könyvsorozat ötlete nagyon jó és hasznos, a sorozat következő darabjainak megírása, megjelentetése előtt további finomításra, átgondolásra van szükség.

közotatási szakértő

 

A művészetre nevelés az egyik alapvető célja a kiadványnak. Ennek szellemében az utolsó mese (Bebbó és a kismadár - szerk.) nehézkesen illeszkedik az előtte szereplő fejezetekhez. Túl sokat szeretne egyszerre bemutatni.

ELTE - TÓFK - Gyakorló Óvoda

 

Örömmel fogadjuk a BEBBÓ-t. Nagyon szép, színes. A környezet értékeire hívja fel a gyerekek figyelmét. Megtanulják belőle felfedezni a szépet, ami körülvesz bennünket. Az élő és élettelen környezet megismerését, megszerettetését segíti elő életkoruknak megfelelő színes feladataival.
Köszönöm munkájukat, és további sikeres kiadványokat szeretnék látni, ami nívós színeivel munkánkat jól segíti.

K.S. óvónő

 






 

 

Vélemények, gondolatok a Bebbó könyvekről